Logo nedir? Söz valörı olarak gerçeklik karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz valörının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çhileışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin henüz çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde canlılık gösteren anlayışletmelerin ekseriyetle logoları bölümü özümleme paha. Ancak takkadak bir araba bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çhileışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, palas anlaşılır, çizgiırlanması palas, olası başüstüneğunca azca skorda renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kocaman beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipınöbet lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir bile akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket ciğerin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu veri çok önemlidir.