Logo nedir? Lafız anlamı olarak hamur mukabillığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabil, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının dışında, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan erkek veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı nispeten önemlidir. öteki taraftan logo dizayn çkızılışmasını yapacak erkek veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler sinein daha çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin ekseri logoları dalü söz gelişi fiyat. Fakat yekten lüks dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan cidden marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çkızılışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, kolayca anlaşılır, çizgiırlanması kolayca, olası olduğunca az sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret zarar verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine makul olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetısaf lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem birlikte rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma sinein logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu marifet çok önemlidir.