Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri midein eleştiri olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makaslamakmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk daha hevesliçalım ve beraber inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çalışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı medarımaişetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Başkaca SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM makul bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek midein meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı az buçuk daha hevesliçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO midein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme strüktürlmaz.

Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.

Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu yer farklıdır. SEO çalışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş dürüstışı sağlamlar.

Bu iki kavram, mideerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise maksat daha ticari olduğu midein mideerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.

Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha iyi ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir